Regulamin serwisu Ticketwhat.pl
§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (zwany dalej "Regulaminem") określa zasady korzystania przez Użytkowników z serwisu internetowego Ticketwhat.pl (zwanego dalej "Serwisem"), zawierającego w szczególności informacje na temat ofert biletów linii lotniczych, a także zasady świadczenia usług pośredniczenia w zakupie.
- Usługodawcą w ramach Serwisu jest Ticketwhat Sp. z o.o. (zwaną dalej "Usługodawcą"), z siedzibą przy ul. Frezerów 3, 20-209 Lublin, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000809810 i posługująca się numerem NIP 9462692646.
- Kontakt z Usługodawcą jest możliwy poprzez wiadomość e-mail na adres [email protected] lub listownie na adres korespondencyjny: Ticketwhat Sp. z o.o., ul. Frezerów 3, 20-209 Lublin.
- Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu korzystania Serwisu udostępnionego przez Usługodawcę.
- Korzystanie z Serwisu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system komputerowy Użytkownika minimalnych wymagań technicznych:
- komputer lub urządzenie przenośne z dostępem do Internetu,
- przeglądarka internetowa w najnowszej wersji aktualizacji m.in. Google Chrome, Firefox, Safari, Edge lub Internet Explorer,
- dostęp do poczty elektronicznej oraz aktywny adres e-mail,
- aplikacja umożliwiające odczyt plików w formacie PDF.
- W regulaminie zostały użyte niżej określone pojęcia, które należy rozumieć w następujący sposób:
- Strona internetowa - strona główna www.ticketwhat.pl oraz jej podstrony;
- Powiadomienie - wiadomość elektroniczna przesyłana na adres e-mail Użytkownika podany w toku wypełnienia formularza rejestracji lub formularza rezerwacji w Serwisie, zawierająca określoną informację;
- Dostawca - dostawca usług oferowanych Użytkownikowi za pośrednictwem Serwisu.
- Użytkownik - osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zamierza skorzystać lub korzysta z Usług Usługodawcy, poprzez wypełnienie formularza rejestracji lub rezerwacji;
- Umowa Pośredniczenia - umowa zawierana między Usługodawcą, a Użytkownikiem, której przedmiotem jest świadczenia Usługi Pośredniczenia.
- Usługa Pośredniczenia - usługa wykonywana przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu na rzecz Użytkowników, polegająca na pośredniczeniu przez Usługodawcę w zakupie przez Użytkownika usług od Dostawców za pośrednictwem Serwisu, za którą Usługodawca pobiera Opłatę serwisową.
- Opłata serwisowa - bezzwrotna opłata pobierana przez Usługodawcę za świadczenie Usługi Pośredniczenia za pośrednictwem Serwisu.
§ 2 Korzystanie z serwisu
- Korzystanie z Serwisu jest równoznaczne z akceptacją warunków określonych w Regulaminie.
- W ramach realizacji Usługi Pośredniczenia Usługodawca działa jako pośrednik dokonujący u Dostawców czynności faktycznych, związanych z zakupem i doręczeniem biletu zamówionego u Dostawców według wskazań Użytkownika na rzecz i w jego imieniu. Realizacja usług, jak i rozpatrywanie reklamacji podlega ogólnym warunkom Dostawców wskazywanym w niniejszym Regulaminie lub w trakcie procesu rezerwacji.
- Momentem zawarcia Umowy Pośredniczenia jest chwila poprawnego uzupełnienia formularza rezerwacji dostępnego w Serwisie oraz kliknięcie w przycisk "Zarezerwuj".
- Dokonanie rezerwacji oznacza akceptację przez Użytkownika warunków usługi oferowanej przez Dostawcę, które można znaleźć na stronach poszczególnych Dostawców: Ryanair, Wizzair.
- Po dokonaniu rezerwacji w Serwisie Użytkownik powinien niezwłocznie dokonać płatności.
- Po dokonaniu płatności przez Użytkownika, Usługodawca niezwłocznie przystąpi do realizacji usługi pośredniczenia w rezerwacji.
- Usługodawca zastrzega, że dochowa najwyższej staranności co do prawdziwości, aktualności i kompletności treści ofert zamieszczanych w Serwisie, jednak zastrzega, że ze względu na dynamikę zmian cenników linii lotniczych część z ofert może nie być aktualna. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody poniesione przez Użytkownika w wyniku niedokładności lub niekompletności informacji.
- W przypadku wykrycia przez Usługodawcę błędu w cenie lub ofercie Usługodawca zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji lub (jeśli Użytkownik wyrazi na to zgodę) zmiany ceny. W takiej sytuacji skontaktujemy się z Użytkownikiem.
- Po realizacji usługi pośredniczenia Użytkownik otrzyma Powiadomienie z potwierdzeniem.
- Zawarte w Serwisie wskazówki i predykcje cen stanowią wyłącznie funkcję informacyjną i nie są częścią oferty handlowej.
- Usługodawca dopełnia wszelkich starań, aby prezentowane infomacje były aktualne oraz były prezentowane w sposób obiektywny.
- Z uwagi na częste zmiany w ofertach usługodawców zewnętrznych, prezentowane dane mogą być okresowo nieaktualne i/lub być uśrednione.
- Te elementy serwisu prezentowane są zaledwie w celu przybliżenia trendów cenowych wybranych usług turystycznych.
§ 3 Odpowiedzialność
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane w Serwisie przez Użytkowników.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe wskutek korzystania z Serwisu przez Użytkowników w sposób niezgodny z prawem lub Regulaminem.
- Dane podawane przez Użytkownika podczas korzystania z Serwisu, m.in. w procesie rezerwacji powinny zgadzać się z rzeczywistymi, w szczególności zawartymi w dowodzie osobistym lub w paszporcie. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku niepodania lub wprowadzenia nieprawidłowych danych.
- W chwili dokonania rezerwacji Użytkownik powinien zweryfikować posiadanie odpowiednich i aktualnych dokumentów, certyfikatów lub ubezpieczeń umożliwiających odbycie podróży, a także zweryfikować przepisy i restrykcje związane z wjazdem do krajów, które obejmuje podróż.
§ 4 Informacje dla konsumentów
- Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, Użytkownik posiadający status Konsumenta ma prawo odstąpić od umowa zawartej na odległość, bez podawania przyczyny w terminie ustawowym 14 dni od jej zawarcia, przy czym prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów o świadczenie usług, w ramach których usługa została w pełni wykonana, jeśli rozpoczęto spełnianie świadczenia za wyraźną uprzednią zgodą konsumenta oraz po przyjęciu przez niego do wiadomości, że utraci przysługujące mu prawo do odstąpienia od umowy z chwilą pełnego wykonania umowy przez Usługodawcę.
- Usługa Pośredniczenia jest wykonywana po wyrażeniu przez Użytkownika woli skorzystania z niej, a więc może być wykonywana przed upływem terminu na odstąpienie od umowy. W takim przypadku Użytkownikowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy począwszy od chwili wykonania usługi. Jeśli Dostawcy przewidują możliwość zwrotu części lub całości wartości usług Użytkownik zostanie o tym poinformowany.
§ 5 Płatności
- Użytkownik po dokonaniu rezerwacji przez Serwis dokonuje płatności na sumę rezerwacji wskazaną podczas finalizacji procesu rezerwacji w Serwisie.
- Płatności są dokonywane za pośrednictwem operatora szybkich przelewów online wskazanego podczas procesu finalizacji rezerwacji.
- Rezerwację uznaje się za opłaconą po otrzymaniu przez Usługodawcę potwierdzenia zaksięgowania płatności od operatora płatności.
- Korzystając z Serwisu Użytkownik nie będzie:
- używać nieważnej karty płatniczej, lub karty płatniczej lub konta, z którego nie ma prawa korzystać;
- podszywać się pod jakąkolwiek osobę, lub fałszywie przedstawiać swoją tożsamość lub powiązanie z jakąkolwiek osobą;
- naruszać jakichkolwiek praw i przepisów lub wymogów regulacyjnych;
- W przypadku anulowania rezerwacji przez Usługodawcę, Usługodawca zleci zwrot płatności w ciągu 3 dni roboczych.
- Zwrot będzie realizowany tym samym kanałem płatności, co dokonana przez Użytkownika płatność. W razie braku możliwości zwrotu tym samym sposobem płatności Usługodawca skontaktuje się z Użytkownikiem, aby wskazał rachunek bankowy, na który ma być dokonany zwrot.
§ 6 Reklamacja
- Każdy Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji. Reklamację możesz zgłosić pisemnie tradycyjną pocztą lub pocztą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Usługodawcy.
- Wysyłając reklamację należy precyzyjnie opisać występujące wady w działaniu Serwisu lub w zakresie świadczenia Usługi Pośredniczenia.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego przez Usługodawcę.
- Klient zostanie poinformowany o wyniku postępowania reklamacyjnego takim sposobem, jakim przesłał zgłoszenie reklamacyjne.
§ 7 Dane osobowe
- Dane osobowe, które Użytkownik przekazuje Usługodawcy w związku z korzystaniem z Serwisu są przetwarzane na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie oraz osobnym dokumencie "Polityka prywatności" zamieszczonym publicznie w Serwisie.
- Administratorem danych osobowych jest Ticketwhat Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Frezerów 3, 20-209 Lublin, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000809810 i posługująca się numerem NIP 9462692646.
§ 8 Postanowienia końcowe
- Usługodawca ma prawo do zmiany Regulaminu, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych Użytkowników.
- Wszelkie spory, których nie uda się rozwiązać polubownie, powstałe w oparciu o postanowienia niniejszego Regulaminu bądź związane z korzystaniem z Serwisu, rozpatrywane będą przez właściwy rzeczowo i miejscowo dla Usługodawcy polski sąd powszechny.
- Regulamin obowiązuje od dnia publikacji do odwołania.